آيا كندن موهاي سفيد سبب فراوان شدنشان مي شود؟

۸ بازديد


اكثري از ما همت داريم كه فرايند سفيد شدن موهايمان را عقب بياندازيم . اما اين فرايندي است كه در كليه افراد اتفاق مي افتد و به غير مواردي كه به ژنتيك ارتباط پيدا مينمايد , به نمادي از پيري و پا به سن گذاشتن افراد بدل شده .
بعضي از افراد ولي تغيير‌و تحول رنگ موهاي خود را به هيچ وجه دوست ندارند و با هر ابزاري كه شده ( كه ابتدائي ترينشان نيز رنگ آميزي است ) عملكرد مي‌كنند كه جواني و طراوت قبل را باز يابند . اما برخي افراد هم از چنين رخداد استقبال ميكنند و به هيچ وجه دوست دارا‌هستند كه موهاي جوگندمي داشته باشند .
اما باز گرديم به سراغ آنهايي كه سفيد شدن موهايشان را دوست ندارند . اين افراد زماني كه براي نخستين دفعه با اين رشته هاي مرواريدي صورت در سر خود روبرو مي شوند , شگفت زده مي گردند و بي درنگ كارايي مينمايند كه آن را از جا بكنند . اما در همين حين به ياد اين باور كهن مي افتند كه با كندن هر تار موي سفيد ده عدد ديگر به جاي آن رويش مينمايد .
آيا كَندن موهاي سفيد باعث بسيار شدنشان مي شود؟
كوتاه ترين و واضح ترين جواب به‌اين سوال «خير» است . درست متوجه شديد , كندن يك تار موي سفيد سبب دوچندان شدن آن نميشود و در قبال صرفا يك تار مو سپيد ديگر به جاي آن در ميايد , تنها يك تار مو .
اما در بعضي موقعيت احتمال آنكه با كندن اين تار مو سفيد , ديگر چيزي به جاي آن در نيايد هم موجود است و در سود توصيه پزشكان اين است كه از كندن موهاي خود ( چه سفيد و چه سياه ) جلوگيري كنيد .
اكنون سوال اينجاست كه چرا موهاي ما سفيد مي شوند؟ اين فرآيند ايست كه با ارتقاء سن آدم آغاز مي گردد چراكه سلول هاي رنگدانه نيز از سالخوردگي آدم تاثير مي پذيرند ; به بيان ديگر اين سلول ها يا مي ميرند يا اينكه بضاعت و توان شان براي ساخت رنگ و انتقال آن به ساقه موي را از دست مي دهند .
اين فرآيند سبب ساز ميگردد كه موها رنگي خاكستري يا سفيد به خود بگيرند . ولي حتمي است يادآور شويم كه زمان بندي اين رخداد امري كاملا ژنتيكي است و به همين خاطر سفيد شدن موي در بعضي از افراد زودتر از بعضي ديگر آغاز مي شود .
وقتي كه مويي را از جايش مي كنيد , آن تار از فوليكول خود خارج ميگردد . يك فوليكول مي تواند فقط يك فن مو را ساخت كند و چون سلول هاي رنگدانه فقط فوليكولي را زير تاثير قرار مي دهند كه در آن قرار گرفته اند , كار كشته بدين اين‌كه رنگ تارهاي گيسو همسايه به خود را تغيير‌و تحول دهند نخواهند بود .
ولي علت آنكه بعضا تصور ميكنند با اين عمل فن هاي گيسو بيشتري سفيد مي‌شوند اين است كه موها بسيار آرام تغيير رنگ مي دهند و مراحل سفيد شدنشان از فوليكول آنان آغاز مي شود و احتمالا فرايند مذكور از قبل در فوليكول هاي همسايه به يك تار مو سفيد آغاز شده باشد و شما نيز از اين مساله بي اطلاع باشيد .
هنگامي كه به جاي موي سفيد كنده شده تار مو جديدي در مي آيد , موهايي كه اطراف آن قرار دارند شايد به مرحله اي رسيده اند كه سفيدي ساقه هايشان قابل رويت شده باشد . در سود اين يقين ديرين از جهاتي هم مي‌تواند درست باشد اگر‌چه كه علت آن كندن تار گيسو سفيد نيست .
اما پيشنهاد ميشود كه از كندن موهاي سفيد خود جلوگيري نماييد چراكه كندن موها به ويژه در صورتي تكرار شود نوعي تروما يا زخم را در فوليكول مو ساخت مي‌كند و در سود شايد كه در گير نوعي عفونت و در دراز دوران طاسي شويد . با اين كليه در صورتي‌كه باز هم دوست داريد كه از دست آن فن موي سفيد و متمايز خلاص شويد بهترين روش اين است كه آن را قيچي نماييد .
ارايشگاه عروس












تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.