آنچه پيشين از تزويج بايستي بدانيد

۷ بازديد

چنان رابطه عميق وهمه جانبه اي ميشود كه بي هيچ شك وترديد وشبهه اي قابل مقايسه با هيچ يك از ساير ارتباطات انساني نيست به گونه اي كه قرارداد ناشي از آن دارنده نوعي تقدس شده‌است . تزويج مسائل دوچندان مهمي است كه اكثري از جنبه‌هاي متعدد معاش شخصي و اجتماعي بشر را زير تاثير قرار ميدهد . امروزه شمار روز افزون مورد ها جدايي موجب شده‌است تا صاحبنظران به تامل كشف كردن شيوه حلهايي باشند كه يك وصلت برنده و تندرست را آماده شاخته بازدارنده از شيوع و ارتقاء آمار جدايي كه يقينا عواقب بعدي آن دوچندان دشوارتر و طاقت فرسا خيس شود . مشورت قبلي از وصلت ابتدا در مورد مساله پزشكي , مسائل گروههاي فوتي و ژنتيكي آغاز شويد و امروزه به ندرت در موضوع مساله شخصيتي و خل وچل و ارتباط ها هم در حالا تكوين و كاربرد است . در‌اين مقوله كاركردهاي مشورت گذشته از تزويج مضاعف حياتي ميباشند كه به آنان مي پردازيم .





بررسي ملاكهاي وصلت سلامت در مشورت پيشين از تزويج


مشورت قبلي وصلت در الويت اوليه به روشن ساختن ملاكهايي مي پردازند كه براي داشتن يك گزينش دلخواه در تزويج اضطراري مي باشند . عدم اعتنا به انتخاب چنين ملاكهايي و بها گذاري و حق تقدم بندي غيرمناسب آن ها اكثر وقت ها موجب ناكاميهاي بعدي مي شوند . بر اين پايه در مشورت كردن قبلي از وصلت سعي مي شود ملاكهاي اشخاصي كه قصد تزويج دارا هستند بررسي شده و موعظه اضطراري درباره ي متبوع داشتن ملاكهاي دلخواه ارائه گردد .



قبلي از وصلت



سن وصلت


سن تزويج ادله مهمي است كه مي توانند رضايت از معاش مشترك را زير تاثير قرار دهد اگر چه اين دليل به تنهايي نمي‌تواند گزينش كننده باشد , البته ادله مهمي است كه بايستي مورد دقت قرار گيرد . بر اين اصول حتمي به لحاظ ميرسد ميزان آمادگي سني , ديوانه و اجتماعي طرفين مورد بررسي قرار گيرد . بطوري كه عدم پختگي كم عقل , عاطفي , جسماني و اجتماعي طرفين مشكلات متعددي را به توشه خواهد آورد و بديهي است وصال به سن و سالي كه از نگاه اجتماعي مطلوب براي تزويج به حيث مي رسد به تنهايي قابل توكل كردن نخواهد بود به دليل آنكه اشخاص متعدد در سنين متفاوتي به پختگي و آمادگي اضطراري براي تزويج مي‌رسند . يك شخص 25 ساله احتمالا از پختگي و پرورش و تكامل ديوانه , اجتماعي و عاطفي برخوردار باشد در حاليكه شخص ديگري در سن 35 سالگي چنين آمادگي را نداشته باشد .

گذشته از وصلت



انطباق و تناسب شخصيتي طرفين در تزويج


ويژگيهاي شخصيتي مضاعف متنوع و گوناگون ميباشند , ولي بعضا از آنان دخالت بيشتري در رضايت از معاش مشترك دارا هستند . مطمئنا شخصي كه دوچندان به تميزكاري و تميزي اهميت قائل مي باشد , نخواهد توانست با شخصي كه چندان در قيد و بند اين كارها نيست معاش موفقي داشته باشد . از ويژگيهاي حساس شخصيتي كه تاثير شايان توجه در اين مورد دارا‌هستند مي‌توان به باطن گرايي و برون گرايي اشاره نمود . اشخاص داخل گرا رغبت متعددي به گذراندن تايم ها خويش به تنهايي دارا‌هستند در حاليكه براي اشخاص برون گرا تحمل چنين قوانيني زياد مشقت بار و آزار دهنده است .

خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.